16.12.2013

Banaanikakku

Minä tykkään leipomisesta, mutta leivon itseasiassa todella harvoin. Syynä lähinnä itsesuojelu. Minä olen meidän perheessä se sokerihiiri, joka puputtaa puoli kakkua ihan huomaamattaan. Vyötärölinjaa suojellakseni olen siis jättänyt herkkujen leipomisen varsin vähälle. Onneksi näin joulunaikaan saa leipoa muille. Tämä kakku matkasi mieheni työpaikalle kahvikakuksi.


Banaanikakku on yksi parhaista kuivakakuista mitä olen maistanut. Paitsi että tämä kakku ei ole mitenkään kuiva vaan ihanan mehevä. Helppo tehdä ja perusainekset löytyvät aina kaapista. Eli kun hedelmäkulhosta löytyy pari mustaa banaania on sopiva hetki leipoa tämä kakku. Ohje on Hellapoliisin.


Mehevä banaanikakku

100g margariinia
3 dl sokeria
2 munaa
3 dl vehnäjauhoja
1 tl vaniljasokeria
1 tl soodaa
0,5dl maitoa
2 kypsää banaania

Vatkaa margariini ja sokeri vaahdoksi, lisää munat yksitellen hyvin vatkaten joukkoon. Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet, sitten vielä muussatut banaanit ja maito. Paista voidellussa ja jauhotetussa kakkuvuoassa 150 asteessa noin 1 tunti.


Herkullisia kahvihetkiä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...