21.9.2013

Arjen pyörteissä

Kolme viikkoa takana uutta arkea. Pojat viihtyvät päiväkodissa, minä töissä. Uusi rytmi on jo tullut tutuksi ja rutiinit kellotettu. Perusarjessa minä suorastaan rakastan rutiineja. Viikolla meidän elämä on todella ennalta-arvattavaa, samat jutut samoihin aikoihin. Kaupassa käynnit, ruokailut, urheilut, saunat, pyykinpesut jne. Jonkun mielestä varmaan tylsää ja puuduttavaa, minulle tämä tekee arjesta hallittavampaa. Kun rutiinit on kasassa ja toimivat, on itsellä levollinen mieli.



Itse luotan arjessa vakaasti myös ennakointiin. En voi sietää viime tipassa tehtyjä asioita. Teen mieluummin hommat heti pois alta. Minulla on seuraavan päivän vaatteet on illalla katsottuna, laukut pakattuna, eväät tehtyinä. Aamulla mieluummin nukun kymmenen minuuttia kauemmin kuin käytän sen kymmenen minuuttia tavaroiden etsimiseen. Valitettavasti tämä sama järjestelmällisyys ei toimi mulla läheskään kokonaisvaltaisesti. Mulla on mm. paha tapa ripotella tavaroita ympäriinsä. Otan sieltä, jätän tänne. Tykkään aloittaa erilaisia projekteja, mutta olen myös hyvä jättämään niitä kesken...



Arki on siis otettu haltuun varsin kunnialla. Valitettavasti uudet kuviot tekevät sen, että työpäivinä en blogin puolelle ehdi tai edes halua tulla. 7,5 tuntia tietokoneella päivässä on jo aivan riittävästi. Niinpä kirjoitustahti väkisinkin vähän harvenee ja painottuu viikonloppuihin. Toivottavasti ehdin jotain ajastamaan viikollekin, mutta stressiä en siitä aio ottaa. Ajatuksia ja aiheita kyllä riittäisi...
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...