14.12.2012

Taisteluparit

Välillä jotain muutakin kuin joulua. Muistatteko vielä mun luonnonkosmetiikkaostokset. Lupasin palailla käyttökokemuksien kera. Tässäpä niitä on tulossa. Ajattelin samalla esitellä tuotteet joiden kanssa uudet tuotteet joutuivat kilpailemaan. Mä en ole kosmetiikan suhteen mikään kokeilija vaan kun löydän hyvän niin helposti jämähdän siihen. Niinpä olen ollut aika kriittinen näitä uusia tuotteita kohtaan. Kävin myös nykyisten tuotteitteni INCI-listaa läpi Rita Stiensin cosmetic-check -sivustolla.


Deodorantti

Vastakkain joutuivat Doven invisible dry ja Santen deo roll-on cristal d'alun. Dovea olen käyttänyt jo monta vuotta ja ollut tosi tyytyväinen. Mä en ole mikään kovin kova hikoilemaan ja tämä on toiminut mulla oikein hyvin. Santen dödö joutui heti kovaan testiin. Heti ekana kokeilupäivänä menin hikijumppaan. Itseasiassa mulla iski tunnin alussa ihan paniikki, kun muistin vasta silloin, että nyt mulla on väärä dödö. Mutta Sante toimi hyvin. Ei (haju)ongelmaa.

Mä olen aika hajuherkkä ja siksi dödö onkin ollut mulla aina hyvin miedosti tuoksuvaa tai tuoksutonta. Santessa alkutuoksu oli vähän pistävä, epämiellyttäväkin, mutta kuivuttuaan tuoksu hävisi. Olinkin alkuun tosi tyytyväinen, sillä olen lukenut ja kuullut, että toimivan luonnonkosmetiikkadödön haku on vaikeaa. Alku meni hyvin kunnes huomasin, että mun kainalot alkoi punottaa deodorantin laittamisen jälkeen. En tiedä mikä ärsytti, mutta siihen loppui sen deodorantin käyttö :(   Tän erän vei siis mun luottotuotteeni 1-0.

Kuvassa taustalla Doven Pure, jossa ei ole parabeenejä, hajusteita, väriaineita tai alkoholia. Ehkä pienesti entistä parempi vaihtoehto, vaikka INCI-lista ei hyvää luettavaa ole siltikään.

Suihkusaippua

Suihkusaippua on mulla milloin mitäkin eli varsinaista luottotuotetta ei sieltä löydy. Parhaillaan käytössä on ollut Millefiorin suihkusaippua, josta jää iholle ihana mieto tuoksu. Nimen alla lukee natural bath ja  INCI-luettelo lupaili alkuun suht hyvää, mutta sitten... atsovärejä ja muutama muu pettymys löytyi listalta :(

Santen kookos & vanilja suihkusaippuassa oli mieto tuoksu, joka ei jäänyt iholle lainkaan. Tämä tuote ei tehnyt mitään lähtemätönsä vaikutusta, mutta suihkusaippua on mulle sellainen tuote, jonka valinnalle en paljon ole painoa laittanut, joten miksi en jatkossa valitsisi luonnonkosmetiikkaa. Kuvassa onkin messuilta ostamani deep steepin suihkusaippua, jolla jatkan kokeilujani.

Shampoo

Myöskään shampoissa mulla ei ole luottotuotetta, olen ehkä sellaista vähän etsinytkin. Mulla on ollut sekä marketti- että kampaamotuotteita. Tällä hetkellä hyllystä löytyy tämä Aussien Miracle Moist Shampoo, josta suurin osa valui treenilaukun pohjalle eli ei paljoa ole kokemusta tästäkään.

Mä en juurikaan käytä muotoilutuotteia vain joskus hiuspuuteria eli hiuksissani ei ole sellaisia jäämiä. Normaalisti pesen hiukset kolmisen kertaa viikossa. Santen appelsiini-kookos shampoo täytti tehtävänsä ihan hyvin.  Shampoo ei vaahdonnut ihan yhtä paljon kuin tavallinen shampoo, mutta jos olen ymmärtänyt oikein niin se vaahtoaminen ei kyllä vaikuta pesutulokseen mitenkään. Tämän kokemuksen perusteella uskallan kyllä ostaa shampoota luonnonkosmetiikkasarjasta jatkossakin.

Jos teillä jollain on kokemuksia näistä samoista tai jostain muista luonnonkosmetiikkatuotteista niin kuulisin kyllä mielelläni kokemuksia...

Kasvojenhoitotuotteet ovat vasta päässeet kokeiluun eli niistä kokemuksia myöhemmin.

PS. Klikkaa OBH:n ystävämyyntiin, jos luonnonkosmetiikka kiinnostaa. Hyvät alet!

1 kommentti:

  1. Kiitos mielenkiintoisesta postauksesta. Varsinkin tuo santen deodorantti kiinnosti minua kovasti, katselin ja haistelin sitä yksi päivä kaupassa ja tuoksu ei todellakaan ollut hyvä. Olisi tehnyt kuitenkin mieli ostaa, mutta en uskaltanut, sillä kärsin liikahikoilusta ja jotenkin luulen, että teho ei olisi minulle riittävä.

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...