22.4.2013

Piha herää

Ihanaa, kun pääsee pitkästä aikaa taas pihahommiin. Viikonloppuna tuli tongittua vähän kukkapenkkiä ja kyllä siellä elämää vielä on, vaikka jänikset ja peurat tänä vuonna tekivätkin paljon tuhojaan. Joka kevät on yhtä ihanaa katsella, että mitkä kasvit ovat jo heränneet, kuinka paljon levinneet. Koska olen aika noviisi puutarha-asioissa, olen iloinen jokaisesta kasvista, joka pihallamme selviytyy ja menestyy. Kuvissa viime kesän suosikkejani :)



Kesäksi olen taas tehnyt vähän listaa töistä, jotka pitäisi tehdä. Mies jo ihan ahdistui kun kerroin suunnitelmistani. Toteutuksiin kun yleensä tarvitsen mukaan sen vahvemman käsiparin ;) Laatoituksia, maansiirtoa, muutamia istutuksia. Varaston ja autotallin perusteelliset siivoukset (siellä on vielä tarvikkeita rakennusajoilta, jos vaikka joskus tarvitsee... Joo, no ei tarvii). Koristerimotuksiakin olisi vielä laittamatta...


Meillähän ei ole mitään varsinaista pihasuunnitelmaa eli ollaan tehty palanen kerrallaan valmiiksi. Nyt vihdoin alkaa olla visio koko pihasta valmiina ja tänä kesänä haluaisin pihalla tapahtuvan paljon! Katsotaan kuinka käy...



2 kommenttia:

  1. Nuo akileijat on myös mun suosikkeja, vaikka ovat kai vähän "mummokukkia" (ainakin meillä niitä on mummon luonakin ollut) Tosi helppoja ja kauniita, meillä taitaa olla ihan saman värisiä.

    Onko tuo kärhö näyttänyt jo elonmerkkejä? Meillä on ihan vielä "mustana" mutta onkin varjossa.

    Unikot on myös ihania, onko sulla niitä? Me voitais kesällä vaikka tehdä vähän kukkienvaihtoja =)

    Halit! Ja terkkuja Hennalta!

    -Päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun kärhö on vielä kanssa ihan eloton. Toivotaan parasta ja pelätään pahintasen suhteen. Tehdään vaan kesällä vaihtokauppoja, unikkoja mulla ei ainakaan ole. Kotijoukoille terveisiä ja nähdään pian!

      Poista

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...