2.5.2012

Ihana appelsiini-punajuuripasta

Viime viikonloppuna tehtiin herkkuruokia. Lauantaina kevyempää appelsiini-punajuuripastaa ja sunnuntaina peurapaistia.Hyvä ruoka, aurinkoinen keli, voiko viikonlopulta enempää toivoa.




Appelsiini-punajuuripastan ohje on peräisin kansalaisopiston kasvisruokakurssilta, jonka kävin pari vuotta sitten.  (ks. ohje http://www.ruokala.net/) Tällaisen ohjeen olisin kotioloissa ohittanut välittömästi. Yhdistelmä appelsiini - punajuuri kuulostaa vähintäänkin kummalliselta ja lisäksi punajuuri oli minulle yhtäkuin etikkapunajuuri, joka ei kuulu suosikkeihin. Minun lapsuudenkodissani punajuuren ainoa käyttömuoto oli etikkapunajuuri eli en ollut sitä juuri muussa muodossa maistanutkaan. Onneksi tuli tehtyä. Tämä on niin hyvää. Olen itse tehnyt tätä feta-juuston kanssa, mutta tuskin vuohenjuustokaan tätä pilaa ;) Peston olen lusikoinut ihan purkista, mutta kyllähän kotona tehty varmasti on aina parempaa. Annoksesta puuttuvat tällä kertaa pinjansiemenet. Ohjeesta poiketen olen paahtanut ne ihan pannulla, ei tarvitse turhaan uunia niiden takia lämmittää. Hyvän maun lisäksi tämä on tosi nopea tehdä. Ainoastaan punajuuren käsittely vie jonkun verran aikaa.

Olen käynyt muillakin kansalaisopiston ruokakursseilla. Ne ovat kivoja siitä, että aina tulee kokeiltua jotain mitä kotona ei tulisi tehtyä tai kokeiltua. Ainakin täällä meillä päin kokkauskurssit ovat yleensä vain 3-4 kertaa eli eivät edes sido kovin pitkäksi aikaa. Suosittelen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...