2.3.2013

Terveisiä kuulan varresta!

Tänään heräsin pitkästä aikaa hyvien yhtenäisten yöunien jälkeen. Meillä on nukuttu viimeksi kulunut kuukausi todella huonosti. Ainakin toinen, useimmiten molemmat pojat ovat herättäneet kerran, kaksi yössä. Viime viikolla siihen päälle vielä miehen köhiminen ja sairastaminen. Ei siis ihme, että ei tunnu saavan mitään aikaiseksi. No nyt nukuttiin kunnolla ja kävinkin kuluttamassa ylimääräiset energiat kahvakuulatunnilla.

Kuva: kuntoguru.blogspot.fi

Tämä kuuluu näihin mun lajikokeiluihin. Kahvakuulasta mulla ei oikein ollut mitään kuvaa millaiselle tunnille olen menossa. Jokainen tunti on varmaan ohjaajansa näköinen, tällä tunnilla mulle suurin yllätys oli se, että liikkeet tehtiin omaan tahtiin. Musiikki soi kyllä taustalla, mutta vain taustamusiikkina. Tunnilla tehtiin 4 erilaista kolmen liikkeen sarjaa. Jokaista sarjaa tehtiin kolme kertaa. Ensin 20 toistoa, sitten 15 ja lopuksi 10. Tarkoitus olisi tehdä ne nousevien painojen kanssa eli vaihtaa jokaisella kierroksella isompaan kuulaan. Mulla oli vain ja ainoastaan kevyin kuula ja se riitti nyt ihan hyvin. Loppuun oli vielä 6 minuutin loppurutistus, jossa kolmea liiketta toistettiin niin, että aloitettiin 5 toistolla ja aina kierroksen jälkeen lisättiin yksi toisto. Ja jokainen siis teki ihan omaan tahtiinsa. Kivaa oli ja aion mennä toistekin, huomenna nähdään sitten kuinka kipeäksi lihakset tulee. Kipeäksi tulee, sen tiedän jo varmasti, kädet tärrää vieläkin...

Taidan vaihtaa mun viikonloppuzumbani kahvakuulaan. Zumbassa vaihtui ohjaaja ja tää uusi ei oo yhtään mun mieleen. Tunti ei olekaan enää kovinkaan tanssillinen vaan muistuttaa enemmän aerobicia. Mä haluaisin keikuttaa enemmän takapuoltani :)

Lajikokeiluihin kuuluu myös saunayoga, jota kokeilin muutama viikko sitten. Ei ollut mun juttu. Puoli tuntia lämpimässä saunassa, olisiko ollut kuusi eri liikettä joita tehtiin. Alkuun ja loppuun vielä rentoutuminen. Hiki kyllä virtasi, mutta en saanut siitä muuten mitään irti. Mieluummin menen rentoutumaan ja venyttelemään vaikka bodybalance tunnille.

Reipasta viikonloppua, mä menen vielä vähän venyttelemään, jotta pääsen huomenna edes liikkeelle...

2 kommenttia:

  1. Sinä(kin!) tykästyit kahvakuulaan! :) Minä VIHAAN sitä :D En edes tiedä miksi, ei ole montaa jumppatuntia, joista en pidä. Itse asiassa on valinnanvaikeus kun joka viikko haluaisin mennä useammalle kivalle tunnille, mutta ei vaan ehdi kun salipunttailut "pitää" hoitaa nyt myös. Mutta tuo kahvakuula ei vaan ei ei ei... runnoin ranteet, ähisin kiukkuisena, tuntui väärissä paikoissa ja oli vaan hankalaa ja vaikeaa. Pah! Olen kai jotenkin kummallinen, kun kaikki muut niin kovasti aina kehuu! :)

    VastaaPoista
  2. Tässä oli mun mielestä samaa kuin cxworksissa, sellaista itsensä voittamista. Varsinkin ohjaajan lause " rasvaa palaa vielä pitkään treenin jälkeen" motivoi :)

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...